انواع سقف متحرک

به گزارش کلوب فارسی، سقف متحرک یک سیستم مدرن است که امروزه در فضاهای مختلفی مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، سواحل و محل هایی از این قبیل امکان ایجاد یک سقف را به وجود می آورند که می توان آن را باز و بسته کرد. استفاده از سقف متحرک فضایی دلنشین را در هر مکانی فراهم میکند. معمولاً در این مکان ها فضا باز است و در هنگامی که شرایط آب و هوایی مناسب نیست مانند بارندگی یا آفتاب شدید با ایجاد سقف فضا برای استفاده مناسب می گردد.

انواع سقف متحرک

سقف متحرک انواع مختلفی دارند که بسته به کارایی و محل تعبیه آن ها می تواند تنوع بالایی داشته باشند. بر اساس متریالی که در فراوری سقف متحرک برقی به کار رفته است، دسته بندی های انواع سقف های اتوماتیک اجرا شده است.

در حال حاضر سقفهای متحرک با 4 نوع متریال در ایران عرضه میشود. سقف متحرک پارچه ای، سقف متحرک شیشه ای، سقف متحرک آلومینیومی، سقف جمع شونده پلی کربنات. بعض از انواع این محصول برای سایبان استخر استفاده می شود.

سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک پارچه ای ، جنس آن کاملا آلومینیومی بوده و برای پوشش سقف آن از پارچه PVC استفاده شده است که در ذیل به بعضی از مهم ترین مزایای آن اشاره می نماییم :

  • قیمت مناسب
  • وزن نسبتا سبک
  • قابل اجرا در مدل های بسیار متنوع
  • امکان ایجاد نور پردازی در سطح سقف
  • کمترین فضای دپو در میان سقف های متحرک
  • طول عمر بسیار بالا در صورت استفاده از پارچه های مرغوب
  • عایق حرارتی (بیشتر از یک شیشه سکوریت ده میلیمتری عایق حرارتی است).

سقف متحرک آلومینیومی

سقف متحرک آلومینیومی از فریم آلومینیومی و تیغه های دو جداره آلومینیومی به عنوان عنصر پوشاننده سطح سقف تشکیل می شوند. که این لوورها یا تیغه های آلومینیومی در سه حالت ثابت -حالت چرخشی و حالت چرخشی جمع شونده اجرا می شوند. قیمت این نوع محصول به نسبت به سایر محصولات بسیار بالاتر است علت این افزایش قیمت، گران بودن فلز آلومینیوم و مقدار مصرف زیاد آلومینیوم در این نوع از سقف ها است.

سقف متحرک شیشه ای

در حال حاضر بسیاری از پیمکاران و مهندسان ساختمان، در پی طرح های نو و خلاقیت اند. سقف متحرک شیشه ای، در همه اماکن، از حیاط خلوتی کوچک گرفته تا حیاطی بزرگ، قابل نصب است. شیشه های متحرک این سقف نیز ضخامتی 10 و 12 میلی متری دارند.

تمام شیشه ها در سقف شیشه ای متحرک سکوریت می شوند که اگر در اثر شکسته شدن احتمالی فرو ریخت ، خاصیت برندگی نداشته باشد. سکوریت باعث می شود که تکه های شیشه سر گرد بوده و در صورت اصابت به فرد کمترین آسیب را داشته باشند.

برای امنیت بیشتر شیشه ها در سقف شیشه ای متحرک لمینیت نیز می شوند. لمینیت کردن شیشه به این معنی است که اگر شیشه بر اثر ضربه بیش از حد بشکند شیشه به صورت مثلثی سرجای خود باقی می ماند و دچار ریزش نمی شود.

سقف متحرک پلی کربنات

سقف متحرک پلی کربنات می تواند محافظی ایمن، محکم و مقرون به صرفه باشد هر کس با توجه به احتیاج خود، محیط زندگی، شرایط آب و هوایی و محل نصب باید پوشش سقف متحرک را انتخاب کند. به طور مثال اگر به سقفی احتیاج داشته باشید که برای شما سایه ایجاد کند، خرید سقف پلی کربنات مناسب نخواهد بود زیرا سقف های پلی کربنات شفاف هستند و مقداری نور را از خود عبور می دهند. اما برای بعضی از مکان ها بسیار کاربردی است. ورق پلی کربنات ضربه پذیر است پس یک سقف با امنیت بالا می باشد و به طور کامل جلوی بارش، برف و باران و تگرگ را می گیرد و عایق خوبی است. یکی دیگر از مزیت های سقف پلی کربنات جلوگیری از ورود اشعه مضر خورشید یعنی اضعه فرابنفش می باشد. با داشتن پوشش پلی کربنات می توانید از نور خورشید بدون برخورد اشعه فرابنفش به پوستتان بهره ببرید.

سایبان ماشین

در فراوری سقف متحرک پارکینگ از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت بعلاوه از پوشش رنگی الکترواستانیک یا رنگ های اپوکسی استفاده می شود. بعلت احتیاج به پایین بودن وزن سقف و در عین حال مقاومت و استحکام بالا، فراوری سایبان ماشین از ترکیبی از فولاد گالوانیزه ضد زنگ و آلومینیوم و پارچه استاندارد انجام می گیرد.

این سایبان ها با توجه به نوع متریال مورد استفاده در سازه و پوشش سقف خود، خیال شما را برای همواره و بطور دائم از وجود یک سایبان پارکینگ ایمن راحت می کنند.

استراکچر و سازه این سایبان ها از فولاد ضد زنگ بوده که در برابر خوردگی بخصوص در منطقه ها شرجی مقاومت بسیار بالایی دارد. پارچه مصرفی آن نیز که برای پوشش سقف سایبان استفاده می شود از جنس PVC-PVDF بوده و دارای یک لایه Unti UV در سطح رویه بیرونی خود است که همین امر موجب می شود تا هم شما و هم خودرویتان از اشعه های مضر خورشید همانند ماورای بنفش در امان بمانید.

استفاده از سایبان ماشین ، خودروی شما را در برابر بارش برف و باران، باد و طوفان و اشعه آفتاب محافظت می نماید. عدم حفاظت خودرو در برابر چنین شرایطی پس از مدتی باعث از بین رفتن رنگ بدنه آن می شود. بعلاوه استفاده از سایبان ماشین موجب می شود که نشستن گرد و غبار بر روی اتومبیل به حداقل برسد و پرندگان دیگر قادر به آلوده کردن آن نباشند. این موارد علاوه بر افزایش طول عمر خودرو شما و حفظ زیبایی آن، باعث میشود که دیگر احتیاجی به شستشوی مداوم خودرو نباشد.برای سفارش سایبان ماشین می توانید به راحتی به وسیله وب سایت کاوشکام https://kavoshts.ir/ مشاوره بگیرید و ثبت سفارش انجام دهید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 374

به "انواع سقف متحرک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع سقف متحرک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید