اعطای تسهیلات 300 میلیون تومانی برای نوسازی بافت های فرسوده زنجان

به گزارش کلوب فارسی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برای هر سازنده مسکن در بافت های فرسوده 300 میلیون تومان تسهیلات لحاظ شده است.

اعطای تسهیلات 300 میلیون تومانی برای نوسازی بافت های فرسوده زنجان

خبرنگاران زنجان - بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان می گوید: در شهر زنجان 6 هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭600‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر محدوده شهری با ‭‭‭‭‭‭‭‭‭450‬‬‬‬‬‬‬‬‬ هزار نفر جمعیت داریم و از این اندازه ‭‭‭800‬‬‬ کیلومتر بافت فرسوده و ناکارآمد بوده که کوشش ما نوسازی، بهسازی و بروز کردن این منطقه ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیشترین آسیب در بافت و شهر قدیم زنجان به مساحت ‭‭‭‭‭‭‭560‬‬‬‬‬‬‬ هکتار است که این محدوده از خیابان خیام، غرب بابائیان، میدان 15 خرداد، تا مرز خیابان فرودگاه و مطهری است.

به گفته بیات منش، بخشی از خیابان های 17 شهریور تا بخشی از سعدی شمالی،خیابان صفا، پائین زمین های خلیل بنایی، خیابان جمهوری و خیام نیز بخش دیگری از بافت فرسوده و شهر قدیم زنجان محسوب می شوند.

او مزیت رشد و توسعه ساخت و ساز مسکن را تحرک و ایجاد اشتغال دانست و گفت: این مهم از طرفی هم موجب شکاف طبقاتی می گردد که در چنین زمان هایی وظیفه دولت ورود به عرصه با طرح اقدام ملی و مسکن مهر است.

بیات منش گفت: در این مواقع دولت زمین رایگان را به همراه تسهیلاتی می آورد تا هزینه ساخت مسکن که 60 درصد آن زمین است برای متقاضیان تأمین گردد و هزینه ای بابت این مهم پرداخت نکند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان می گوید: در 560 هکتار بافت زنجان قدیم که درصدد نوسازی آن هستیم طرح ها و سیاست های تشویقی اجرا می گردد.

به گفته بیات منش در این منطقه ها هزینه برای پروانه 50 درصد و کل عوارض آن رایگان بوده و تسهیلات مقرون به صرفه قیمتی نیز برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بابیان اینکه هزینه های خدمات از جمله برق و آب و فاضلاب افزایش یافته است، گفت: هزینه های انشعاب در بافت های فرسوده وجود ندارد و این مهم موجب اقبال سازندگان مسکن در این منطقه ها شده است.

شاهین فر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان می گوید: برای هر سازنده مسکن در بافت های فرسوده 300 میلیون تومان تسهیلات لحاظ شده است.

او گفت: هر متقاضی که علاقمند به ساخت و ساز مجدد منازل مسکونی خود در این بافت ها باشد می تواند از تسهیلات بانکی 300 میلیون تومانی بهره مند گردد.

شاهین فر بااشاره به اینکه 80 میلیون تومان از مبلغ فوق با کارمزد 9 درصد و 220 میلیون تومان دیگر نیز با سود 18 درصد خواهد بودف گفت: علاقمندان برای دریافت این تسهیلات باید به سایت بازآفرینی شهری به نشانی saman.mrud.ir یا همان سایت طرح جامع طرح های حمایتی مسکن مراجعه نمایند.

او گفت: افراد پس از مراجعه به این سایت وارد گزینه تسهیلات ساخت - بافت فرسوده شده و بخش خود مالکی بافت فرسوده را انتخاب نموده و فرم ها را تکمیل می نمایند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افرادی که فرم های مورد احتیاج را تکمیل نموده اند به وسیله این سایت برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

شاهین فر می گوید: در حال حاضر هزار و 200 میلیارد تومان از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به بانک مسکن تخصیص داده شده است.

او گفت: این بانک نیز 2هزار و 400 میلیارد تومان از موجودی منابع داخلی خود را برای پرداخت تسهیلات برای ساخت و ساز در بازآفرینی شهری تخصیص داده است.

به گفته شاهین فر در مجموع 3 هزار و 600 میلیارد تومان امکان پرداخت تسهیلات ساخت و ساز در بافت های فرسوده فراهم شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این اقدامات طرح تشویقی برای علاقمندانی است که می خواهند در بافت های فرسوده ساخت و ساز انجام دهند و ساختمان های خود را از نو احداث نمایند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 120

به "اعطای تسهیلات 300 میلیون تومانی برای نوسازی بافت های فرسوده زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات 300 میلیون تومانی برای نوسازی بافت های فرسوده زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید