اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می دانند (قسمت اول)

به گزارش کلوب فارسی، رزرو اتاق با قیمت مناسب در یک هتل، یکی از نکاتی است که تمامی مسافران به آن فکر می نمایند و در پی راه حلی درست برای آن می گردند. در این مقاله، خبرنگاران رازهایی را به شما می گوید تا کمی بیشتر با اسرار رزرو اتاق در هتل ها آشنا شوید.

اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می دانند (قسمت اول)

قیمتی که برای اقامت در یک هتل می پردازید، بسته به محل هتل، ساختمان آن و مدت زمانی که در هتل می مانید، فرق دارد. به طور میانه، طبق گزارش استاتیستا (Statista)، هزینه اقامت روزانه برای هتل های آمریکا در سال 2015، مبلغ 120 دلار بوده است.

برای داشتن اقامتی لذت بخش، تاریخ سفر خود را به گونه ای در نظر بگیرید که منعطف باشد، از سرویس اتاق صرف نظر نموده و با کارمندان هتل مهربان باشید.

اتاقتان را 30 روز زودتررزرو کنید

شریل رونزر (Sheryl Ronser)، مدیرعامل و پایه گذار وب سایت استیفول (Stayful) که مخصوص رزرو هتل بوتیک ها است، اعتقاد دارد با رزرو اتاق 30 روز زودتر از موعدی که می خواهید در هتل اقامت داشته باشید، می توانید اتاقتان را با برترین قیمت رزرو کنید. با این وجود، اگر یک ماه جلوتر اتاق رزرو نکردید، شانس دیگری هم خواهید داشت. رونزر معتقد است بعضی هتل ها حتی 7 تا 10 روز زودتر هم قیمت های مناسبی دارند.

تا لحظه آخر برای رزرو اتاق صبر کنید

اگر بتوانید تا لحظه آخر برای رزرو اتاق صبر کنید، معمولا نرخ مناسبی خواهید یافت، چرا که طبق تحقیقات سایت پرایس لاین (Priceline)، در یک تاریخ معین، ممکن است فقط 60 درصد از ظرفیت هتل ها اشغال شده باشد. بنابراین شاید هتل بخواهد باقی ظرفیت خود را با قیمتی بسیار ارزان تر از قیمت واقعی پر کند. بعلاوه ممکن است نرخ های ارزان را به جای این که در وب سایت خود منتشر نمایند، به وسیله وب سایت دیگری به اطلاع مسافران برسانند. بنابراین قیمت های لحظه آخری را در سایت هایی نظیر Priceline ،Hotwire و LastMinuteTravel.com چک کنید.

یک نکته مهم: توقع نداشته باشید که بتوانید در فصل های پر سفر، برای مقاصد محبوب گردشگری بلیط لحظه آخری پیدا کنید؛ مثلا برای سواحل فلوریدا در تعطیلات بهاری یا نیویورک در فاصله بین جشن شکرگزاری و کریسمس.

در صورت افت قیمت، پول خود را پس بگیرید

اگر نمی خواهید وقتی که به مقصد رسیدید، بی اتاق بمانید، اتاقی را از قبل رزرو نموده و هم چنان منتظر افت قیمت ها در سایتی نظیر Tingo.com بمانید. در صورت افت قیمت، این سایت به صورت اتوماتیک اتاق را با قیمت پایین تر برای شما رزرو نموده و مبلغ مابه التفاوت را به کارت اعتباری باز می گرداند که از آن استفاده نموده اید. طبق گزارش Tingo، میانگین مبلغ بازگردانده شده به حساب مشتریان در اثر افت قیمت برای اتاقی که 6 ماه زودتر رزرو شده ، 68 دلار بوده است.

یکشنبه ها را در هتل باشید

رزرو هتل در زمان مناسب می تواند برای شما ارزان باشد. طبق اطلاعات سایت Hotwire، روزهای یکشنبه اتاق های هتل ها کمترین قیمت را دارند. بنابراین می توانید طوری برنامه ریزی کنید که شب یکشنبه را در هتل باشید و از این طریق، هزینه اقامت خود را به حداقل برسانید.

برای رفتن به مکان های توریستی، وسط هفته را انتخاب کنید

شهرهایی که مقاصد گردشگری مطرحی هستند، معمولا در تعطیلات آخر هفته که مردم وقت بیشتری برای گردش و سفر دارند، ترافیک سنگینی را تجربه می نمایند. بنابراین قیمت ها به موازات افزایش تقاضا، افزایش می یابند. در نتیجه اگر بر خلاف جریان آب شنا نموده و وسط هفته را برای بازدید از مکان های توریستی انتخاب کنید، هزینه اقامت شما کاهش خواهد یافت.

آخر هفته ها را به منطقه های ارزان قیمت بروید

برای اقامت آخر هفته در هتل ها، به منطقه ها ارزان قیمت بروید؛ چرا که مسافران شاغل در این ایام هتل ها را ترک نموده و به خانه باز می گردند. به عنوان مثال، قیمت یک اتاق در یک محله ارزان و مالی زوریخ در آخر هفته، نصف مبلغ اقامت در آن برای روز عادی هفته است.

از شولدر (فاصله بین فصل پر سفر و کم سفر) بهره ببرید

به فاصله بین فصل کم سفر (که به علت بدی آب و هوا، سفر به یک مقصد گردشگری کم است) و فصل پرسفر (که قیمت ها بالا و تراکم سفر به یک مقصد گردشگری زیاد است)، فصل شولدر گفته می گردد. به عنوان مثال، میانگین نرخ روزانه هتل در پیست اسکی جکسون هول (Jackson Hole) در ماه مه، نزدیک به 135 دلار است اما در ماه ژوئن، به 198 دلار نیز می رسد. اگر در فصل شولدر به این منطقه بروید، می توانید پیش از آغاز شلوغی و گرانی، یلو استون (Yellowstone) و پارک ملی تتون (Grand Teton National Park) را ببینید.

از تخفیف های فوق العاده در فصول کم سفر سال بهره ببرید

این مساله که یک مقصد گردشگری برای یک ویژگی خاص خود مشهور شده باشد، بدان معنا نیست که اگر در فصلی غیر از فصل مشهور به آن جا سفر کنید، آب و هوای بد یا شرایط نامساعدی را تجربه کنید. به عکس، آن چه که خواهید دید، تخفیف های گسترده برای اقامت است چرا که در فصول کم سفر، تقاضا کم تر است. به عنوان مثال، در منطقه ای که به واسطه باران های فراوانش شناخته شده است، در فصلی غیر از فصل معروف خود، باران های کمتری را شاهد است، اما تفریحات بسیاری را می توان با قیمتی بسیار کمتر انجام داد.

حومه شهر را برای اقامت انتخاب کنید

در حاشیه شهرهای بزرگ یا میانه، هتل های بزرگی را خواهید یافت که قیمت های بسیار مناسبی دارند. به عنوان مثال، قیمت یک شب اقامت در سوئیت های دبل تری (Double Tree) شهر نیویورک و نزدیک میدان تایمز در ماه آوریل، 263 دلار است. اما قیمت همین اتاق در همین هتل در نیوجرسی، حدود 100 دلار ارزان تر خواهد بود. به علاوه هزینه پارکینگ هم در هتلی که در حومه شهر واقع شده باشد، به نسبت مرکز شهر ارزان تر یا حتی رایگان است.

تاریخ وقایع و رویدادهای مهمی را که در مقصدتان برگزار می شوند، بدانید

پیش از برنامه ریزی برای یک سفر، مطمئن شوید که در تاریخ موردنظر شما برای سفر، هیچ رویداد مهمی در مقصدتان در حال برگزاری نخواهد بود. در غیر این صورت مجبورید برای یک اتاق، مبلغی نجومی بپردازید. سایت گردشگری یا اتاق بازرگانی آن شهر را حتما چک کنید تا تقویم رویدادهایی را که در شهر برگزار می گردد دیده و مطمئن شوید در تاریخ مورد نظرتان برای سفر، قیمت ها بالا و اتاق کمیاب نیست.

منبع: کجارو / southernliving.com
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 117

به "اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می دانند (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می دانند (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید