غار سون دونگ ویتنام ؛ بزرگترین غار دنیا Hang Sơn Đo&ampograveng

به گزارش کلوب فارسی، غار سون دونگ ویتنام

در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با غار سون دونگ ویتنام آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

غار سون دونگ ویتنام ؛ بزرگترین غار دنیا Hang Sơn Đo&ampograveng

غار سون دونگ (به ویتنامی: Hang Son Doong به معنای غار رود کوهستانی)، غاری است در پارک ملی فونگ نها-که بانگ در استان کوانگ بن در کشور ویتنام که در نزدیکی مرز این کشور با لائوس واقع شده است و رود زیرزمینی پرشتاب و بزرگی از درون آن می گذرد.

  • آشنایی با پل طلایی ویتنام Golden Bridge
  • هتل طلایی دولچه هانوی ، ویتنام Dolce Hanoi Golden Lake hotel

نامگذاری غار هانگ سون دونگ

طبق گفته هوخان تیم غار نورد بریتانیایی در ابتدا نام او را بر روی غار نهاده بودند ، اما بعدها با اجازه او نام غار را به دونگ سون تغییر دادند. دونگ نام دهکده ای است که در نردیکی غار واقع شده است و از آنجا باید به غار رسید و سون به معنی کوه است . پس دونگ سون یعنی کوه دهکده و غار کوه دهکده معادل Doong Son Cave می باشد.

چگونگی کشف غار هانگ سون دونگ

سال ها پیش (1991) فردی بنام هوخان که برای امرار معاش در جنگل های ویتنام و پارک ملی فون نهاکی بانگ مشغول جستجو و شکار بود ، اتفاقی به دهانه غار رسید . وقتی جلوتر رفت ، ابرهای زیبایی دید که از دهانه غار بیرون زده اند و صدای زیبای امواج رودخانه ایی را ، از داخل آن شنید .

با نسیم تندی که از داخل غار می وزید بی اختیار وارد آنجا شد ، چشم انداز های زیبا و باورنکردنی روبه رویش او را شگفت زده کرد ، به گفته خودش تا کسی نبیند ، زیبایی آن را باور نمی نماید .او بعد از این که به خانه بازگشت به علت مشغله زیاد آن را فرموش کرد .

اما سال ها بعد یعنی در حدود سال 2008 یک زوج غارشناس بریتانیایی بنام های هاوارد و لمبرت که برای تماشا غارهای ویتنام به این کشور و منطقه آمده بودند ، با هوخان آشنا شدند و پس از 1 سال با یاری وی توانسند غار مورد نظر را بیابند و بعدها آن را به ثبت جهانی یونسکو (به عنوان بزرگترین غار جهان) در آورند.

بازدید از غار

برای ورود به غار یک مسیر عمودی وجود دارد که شما را به سمت پایین راهنمایی می نماید. وقتی این مسیر به خاتمه می رسد، ستون هایی سر به فلک کشیده مقابل شما به نمایش در می آیند که عظمت آن ها، شما را حیرت زده می نماید. آب و هوای درون غار سبب ایجاد مه در این مکان شده که فضایی رمزآلود ایجاد نموده است. در زمینه غارشناسی اصطلاحات ویژه ای به نام استاگلامیت و استالاکتیک وجود دارد که نمونه های آن به زیباترین شکل ممکن در این غار به نمایش درآمده است.

در نقاط مختلف این غار حوضچه های خشک شده ای در مقدار های مختلف وجود دارد که تنها سنگ های ریز درون آن ها به جای مانده است؛ این سنگ های مشابه و هم مقدار جذابیت خاصی به حوض های خشکیده بخشیده است.

بازدید از غار سون دونگ به مقدار ای مورد توجه قرار گرفته که رونق مالی بسیار خوبی را برای اهالی دهکده رقم زده است. هزینه بازدید از این مکان در حدود 3 هزار دلار آمریکا می گردد. برای اقامت در محیط اطراف غار، می توانید از هتل Moung Thang Qung Binh بهره مند شوید. توجه داشته باشد که برای سفر کردن به این منطقه لوازمی از قبیل: لوازم کوهنوردی، گیره مخصوص، کفش مناسب، چراغ قوه، آذوقه و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید .

بازدید از غار سون دونگ برای هر جهانگردی امکان پذیر نمی باشد و تنها کسانی که مجوز لازم را داشته باشند اجازه ورود به داخل غار دارند. نخستین گروه گردشگران در سال 2013 از این مکان رویایی تماشا نمودند و در سال 2015 هم تنها 500 مجوز برای دسترسی به این مکان صادر شد.

برترین زمان بازدید از غار

ماه های ژانویه تا آوریل برترین زمان انتخابی برای بازدید از بزرگترین غار جهان می باشد که زیبایی های آن به بیشترین حد خود می رسد. بعلاوه جنگل های اطراف سرسبزی دل انگیزی دارند که روحیه ای نشاط آور برای جهانگرد ها ایجاد می نماید .

منبع: تاپ تراول
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 479

به "غار سون دونگ ویتنام ؛ بزرگترین غار دنیا Hang Sơn Đo&ampograveng" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار سون دونگ ویتنام ؛ بزرگترین غار دنیا Hang Sơn Đo&ampograveng"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید