اجاره زیرزمین هم سر به فلک کشید!

به گزارش کلوب فارسی، به گفته مشاوران املاک، سال جاری تقاضا برای اجاره طبقات بالای بدون آسانسور، واحد های خیلی قدیمی، سوئیت و بعلاوه واحد های زیرهمکف بیشتر شده است.

اجاره زیرزمین هم سر به فلک کشید!

به گزارش همشهری، سال جاری بحران مسکن و اجاره نشینی در شهری مانند تهران تشدید شده و سرعت عقب نشینی مردم از منطقه ها بالا و مرکز شهر به منطقه ها پایین و حاشیه شهر بیشتر شده است. این در حالی است که گزارش ها از افزایش بدمسکنی هم حکایت دارد. چنانچه درخواست برای کانکس نشینی بیشتر شده است. بعلاوه، به گفته مشاوران املاک، سال جاری تقاضا برای اجاره طبقات بالای بدون آسانسور، واحد های خیلی قدیمی، سوئیت و بعلاوه واحد های زیرهمکف بیشتر شده است.

یک مشاور املاک در خصوص شرایط بازار اجاره گفت: شرایط اجاره بها سال جاری افتضاح است و حتی افتضاح تر هم می گردد، چون هنوز جابه جایی ها آغاز نشده است. وی ادامه داد: سال جاری بازار جابه جایی ها هنوز گرم نشده است، چون به خاطر گرانی سرسام آور اجاره ها، بیشتر مستاجران تمایل دارند که در خانه ای که ساکن هستند بمانند مگر آنکه از طرف مالک تحت فشار قرار گیرند و مجبور به جابه جایی شوند. یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به رواج بدمسکنی در تهران گفت: در روز های اخیر صحبت از کانکس نشینی شده در حالی که این اتفاق خیلی وقت است که افتاده است.

این مشاور املاک ادامه داد: این روز ها اتفاقات عجیب و غریب زیادی در بازار مسکن و اجاره می افتد برای نمونه، اتفاق تازه ای که ما سال جاری شاهدش هستیم افزایش درخواست برای هم اتاقی و همخانه داشتن است. وی اضافه نمود: بعضی از مستاجرانی که ما چند سال است آن ها را می شناسیم و هر سال برای تمدید قرارداد پیش خود ما می آیند سال جاری درخواست نموده اند که برایشان همخانه و هم اتاقی پیدا کنیم تا از پس اجاره و رهن برآیند.

این مشاور املاک در ادامه با بیان اینکه درخواست اولیه خیلی از مستاجران این است که مقرون به صرفه ترین واحد ها را به آن ها معرفی کنیم، گفت: تحت تاثیر همین موضوع، درخواست برای طبقات بالای بدون آسانسور، واحد های خیلی قدیمی، سوئیت و بعلاوه واحد های زیرهمکف بیشتر شده است، چون به هر حال این واحد ها قیمت مناسب تری دارند. برای مثال، اگر اجاره بهای یک آپارتمان تمیز دارای امکانات در منطقه ای مانند نواب متری 8 میلیون تومان باشد اجاره بهای آپارتمان های زیرهمکف در این منطقه متری 5 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: برای مثال، کف قیمت برای اجاره یک زیرزمین و زیرهمکف در منطقه ای مانند نواب 80 میلیون تومان ودیعه با اجاره ماهانه 6 میلیون تومان است. البته توجه داشته باشید که سن بنای واحد های زیرهمکف و زیرزمین معمولا 20 سال به بالاست و این امر هم در پایین تر بودن قیمت این واحد ها نقش دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 382

به "اجاره زیرزمین هم سر به فلک کشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره زیرزمین هم سر به فلک کشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید