10 غذای خیابانی در اروپا که باید امتحان کنید

به گزارش کلوب فارسی، غذاهای خیابانی علاوه بر قیمت مناسب، نمادی از فرهنگ کشور مقصد نیز محسوب می شوند، پس دارای جایگاهی بسیار ارزشمند در صنعت گردشگری هستند؛ البته این غذاها معمولا به صورت سرپایی صرف می شوند، ولی از آنجایی که اغلب غذاهای خیابانی گزیده ای از غذاهای بومی و محلی هستند، باید آنها را با صبر و حوصله صرف کرد تا طعم لذیذ آنها را درک کرد. صرف نظر از رستوران های زنجیره ای آمریکایی که شعبه های آنها در جابه جایی اروپا نیز نفوذ نموده اند، در صورت سفر به این قاره بهتر است تا بعضی از غذاهای معروف خیابانی این منطقه را امتحان کنید. شاید با یک بار امتحان یکی از این غذاها در فهرست غذاهای محبوب خود قرار بگیرد.

10 غذای خیابانی در اروپا که باید امتحان کنید

سوسیس کاری (Currywurst)

اگر شما نیز از هواداران سوسیس و غذاهای تند هستید، حتما سوسیس کاری را امتحان کنید. این غذای خوشمزه در سال 1949 در شهر برلین ایجاد شده که در آن سوسیس به قطعه های کوچک تقسیم شده و با ترکیب سس قرمز (کچاپ) و پودر کاری مخلوط و معمولا به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو می گردد. طعم بی نظیر این غذا باعث شده تا صرف آن به یک عادت تبدیل شده و سالانه حدود 800 میلیون از این غذا در سراسر آلمان به وسیله فروشندگان خیابانی به فروش برسد که 70 میلیون این آمار فقط متعلق به شهر برلین است.

دونر کباب (Döner Kebab)

اگر دوست دارید تا گوشت را به همراه مقادیری کربوهیدرات صرف کنید، پس کباب دونر را حتما امتحان کنید. این غذا در اصل متعلق به کشور ترکیه است که برای تهیه آن گوشت به صورت عمودی با آتش مستقیم کباب می گردد. گوشت بره اصلی ترین و قدیمی ترین ماده برای تهیه کباب دونر است ولی از گوشت گاو یا مرغ نیز استفاده می گردد. رستوران های دونر در سراسر اروپا گسترده است و منوی این رستوران های بر حسب ذائقه مردم از کشوری به کشور دیگر فرق دارد. به صورت معمول تکه های گوشت کباب شده بر روی نان لواش یا داخل ساندویچ به همراه سس و سالاد سرو می گردد. حتی تعدادی از گردشگران که علاقه مند به بوریتو (غذایی مکزیکی) هستند می توانند دونر را به صورت دوروم (Durum - لقمه ) جانشین آن نمایند.

نان حلقوی (Koulouria)

حلقه های نان با میزان زیادی کنجد در تقاطع های کلیه خیابان های شهر آتن و سایر شهرهای یونان به فروش می رسد. اگرچه بعضی این نان را به همراه پنیر صرف می نمایند، ولی خود نان به میزان کافی خوشمزه است. نان حلقه ای دارای شیرینی بسیار خفیفی بوده و کاملا ترد است؛ بعلاوه کنجد نیز طعم آن را بسیار لذیذتر نموده است. این نان خوشمزه را می توان برای صبحانه یا هنگام قدم زدن و بازدید از آثار تاریخی آتن همچون آکروپلیس صرف کرد.

پیراشکی (Panzerotti)

کافی است تا فقط یک بار این پیراشکی را امتحان کنید تا برای همواره غذاهای منجمد مایکروفری را برای همواره فراموش کنید. این غذای خیابانی دارای ماهیت ایتالیایی بوده و ظاهر نیم هلالی آن بسیار شبیه کالزونه است. این غذا ابتدا در ناحیه پولیای ایتالیا تهیه شده و سپس در سایر شهرهای بزرگ این کشور رواج یافته است. در تهیه آن خمیر کاملا پخته و ترد می گردد و داخل آن نیز با موادی مانند گوجه فرنگی و پنیر پر می گردد.

کیک قیفی (Kürtőskalács)

اگر عاشق طعم دارچین هستید، حتما این کیک قیفی ترانسیلویایی را در مجارستان یا رومانی امتحان کنید. این کیک خوشمزه در کلیه نانوایی های کشورهای اروپای شرقی تهیه و عرضه می گردد. برای تهیه این کیک، نوار خمیر به دور قالب های قیفی شکل پیچیده شده و همچون مرغ بریان بر روی آتش چرخانده و پخته و سپس در مخلوط شکر و دارچین غلتانده می گردد. این نان خوشمزه گرمابخش روزهای سرد زمستانی بوداپست است.

منبع: کجارو / businessinsider
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 229

به "10 غذای خیابانی در اروپا که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای خیابانی در اروپا که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید