ناهید کیانی؛ از شایعه مهاجرت تا طلای جهانی

به گزارش کلوب فارسی، ناهید کیانی یکی از تک ستاره های تکواندوی ایران پیروز به کسب مدال طلای دنیا در رقابت های باکو شد؛ دختری که تا چند ماه قبل شایعه مهاجرت و کنار گذاشته شدنش از تیم ملی ایران مطرح شده بود، حالا کاری درخشان در تاریخ تکواندوی ایران انجام داده و اولین زن این رشته لقب گرفته که توانسته به مدال طلا در ایران دست پیدا کند.

ناهید کیانی؛ از شایعه مهاجرت تا طلای جهانی

ناهید کیانی ملی پوش وزن 53- کیلوگرم ایران در این رقابت ها در ملاقات نخست خود رو در روی این سوان از کره جنوبی نهاده شد و پیروز شد با اقتدار او را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. کیانی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف لوکا پاتافالوی از مجارستان رفت و در رقابتی مجذوب نماینده پیروز شد 2 بر یک از سد او بگذرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. نماینده شایسته ایران در این مرحله مقابل نیکا کاراباتیچ از کرواسی نهاده شد و با ارائه نمایشی دلنشین 2 بر صفر حریف خود را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. شاهکار ملی پوش کشورمان مقابل تاتیانا مینینا حریفی عنوان دار از روسیه که در این رقابت ها با پرچم فدراسیون دنیای حضور داشت، بود و توانست مقتدرانه 2 بر یک نایب قهرمان المپیک توکیو 2020 را شکست دهد و راهی فینال گردد.

درخشش ملی پوش کشورمان در فینال مقابل جو زو از چین تکمیل شد و کیانی با نمایش یک مبارزه حساب شده توانست 2 بر صفر حریفش را شکست دهد و صاحب مدال با ارزش طلا گردد. ناهید کیانی علاوه بر کسب اولین مدال طلای کاروان ایران در این رویداد، پس از 9 سال اولین نماینده طلایی ایران در رقابت های دنیای در دو گروه زنان و مردان لقب گرفت.

او پس از کسب مدال طلا در رقابت های تکواندوی قهرمانی دنیا 2023 گفت: قطعا مسابقات قهرمانی دنیا سطح بالایی دارد. خدا را شکر با تمام توان در این رقابت ها حاضر شدم و توانستم در پنج مبارزه به پیروزی برسم و مدال طلا را کسب کنم. احساس خیلی خوبی دارم. همواره کسب اولین مدال خیلی به آدم می چسبد. امیدوارم این پیروزیت ادامه دار باشد و همه بچه ها رسیدن به مدال طلای دنیا را تجربه نمایند. همه کوشش من برای پیروزیت در المپیک است. امیدوارم به هدفی که دارم، برسم.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 395

به "ناهید کیانی؛ از شایعه مهاجرت تا طلای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناهید کیانی؛ از شایعه مهاجرت تا طلای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید