مراکز خرید قطر ، از پاساژ روی آب تا بازار سنتی

به گزارش کلوب فارسی، قطر، کشوری بسیار کوچک در حاشیه جنوب غربی خلیج فارس است و مسئولان این کشور سرمایه گذاری زیادی روی صنعت توریسم آن داشته اند. تا جایی که قطر را به عنوان یکی مقاصد اصلی گردشگری در خاورمیانه به دنیا معرفی و فراتر از آن میزبانی جام دنیای 2022 را از آن خود کردند. یکی از مولفه هایی که به صنعت گردشگری یک کشور یاری زیادی می نماید، مراکز خرید آن هستند. مراکز خرید دوحه از جمله نمونه های پیشرو در این زمینه به شمار می آیند. اگر برای جام دنیای 2022 قطر یا سرگرمی به این کشور سفر کردید، حتما سری به برترین مراکز خرید قطر به ویژه دوحه مرکز این کشور بزنید. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همرا شوید.

مراکز خرید قطر ، از پاساژ روی آب تا بازار سنتی

خرید بلیط هواپیما دوحه

مال آو قطر | از برترین مراکز خرید دوحه

قطر مال یا مال آو قطر یکی از برترین مراکز خرید دوحه است که در 20 کیلومتری این شهر و در منطقه الریان واقع شده است. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 124 هکتار و در 4 طبقه ساخته شده و دارای 500 غرفه است. بد نیست بدانید این مرکز خرید در سال 2017 برنده یک جایزه بین المللی برای طراحی داخلی خود شده است. در این مرکز خرید انواع برندها از آدیداس تا بولگاری را شاهد خواهید بود.

مال آو قطر علاوه بر غرفه های فروشگاهی، امکانات دیگری را نیز برای گردشگران در نظر گرفته است. وجود 19 سالن سینما که قابلیت پخش فیلم با کیفیت IMAX را دارند، تنها یکی از این امکانات است. مجموعه تئاتر MOQ LIVE یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این مرکز خرید است. مجذوب کنندهیت آن وقتی بیشتر خواهد شد که بدانید صحنه نمایش این تئاتر گردان بوده و شما این امکان را دارید که به صورت 360 نمایش را تماشا کنید.

اگر به همراه بچه ها خود به این مرکز خرید رفتید نیز باید بگوییم برای آن ها هم فکر شده است. KIDZMONDO پارکی مخصوص بچه ها در طبقه اول این مرکز خرید است که بچه ها می توانند در آن شغل آینده خود را انتخاب نمایند، لباس مخصوص آن را بپوشند و در نقش افراد بزرگسال ظاهر شوند.

در سال 2020 استادیوم احمد بن علی که میزبان جام جهانی 2022 قطر است، در مجاورت این مرکز خرید ساخته شد تا علاقمندان به این مسابقات علاوه بر تماشای مسابقات، دسترسی مناسبی به مراکز خرید دوحه نیز داشته باشند و بتوانند خرید در دوحه را نیز تجربه نمایند.

مرکز خرید ویلاجیو | تجربه ونیز در قطر

یکی از برترین مراکز خرید دوحه مرکز خرید ویلاجیو است. ویلاجیو در سال 2006 در زمینی به مساحت 120 هزار متر مربع و در یک طبقه ساخته شد. در ساخت این مرکز همانطور که از آن نام آن بر می آید، از معماری ایتالیایی استفاده شده است. نکته مجذوب کننده دیگری که در خصوص این مرکز خرید در دوحه وجود دارد، کانال آب 150 متری آن است که یادآور شهر ونیز ایتالیا بوده و شما می توانید در آن به قایق سواری بپردازید.

ویلاجیو به عنوان یکی از مجلل ترین مراکز خرید دوحه دارنده مشهورترین برندهای جهان از جمله گوچی، لوئی ویتون، پرادا، کریستین دیور، دولچ اند گابانا، لاکوست، زارا، تامی هیلفایر، آدیداس، پوما و زیباک است. از دیگر نکات مجذوب کنندهی که در خصوص این مرکز خرید در دوحه باید به آن اشاره نمود، وجود یک پیست اسکیت روی یخ سرپوشیده در آن است.

سیتی سنتر دوحه | محبوب ترین مراکز خرید قطر

یکی از برترین مراکز خرید دوحه که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است سیتی سنتر دوحه بوده که در بعضی روزهای تعطیل، تعداد بازتماشامایندگانش حتی به عدد 70000 نفر نیز می رسد و به این علت یکی از شلوغ ترین مراکز خرید در دوحه به شمار میرود. این مرکز خرید در 5 طبقه ساخته شده و دارای 350 واحد بوتیک است که شما می توانید برندهای معروف را نیز در بین آن ها پیدا کنید.

سیتی سنتر دوحه با فرودگاه بین المللی قطر تنها 25 دقیقه فاصله دارد و به سه هتل بین المللی شانگری لا دوحه، ماریوت مارکوس و روتانا سیتی سنتر بسیار نزدیک است که برای کسانی که در ایام جام جهانی و یا دیگر ایام سال در این هتل ها اقامت دارند، مزیت محسوب می گردد. تعداد زیادی از بانک های قطر و بعلاوه بانک های معتبر بین المللی در طبقه همکف سیتی سنتر دوحه شعبه دارند و علاوه بر این ها یک پیست اسکیت روی یخ نیز در وسط این طبقه واقع شده است.

فستیوال سیتی دوحه | بزرگترین مرکز خرید قطر

در ادامه معرفی مراکز خرید دوحه باید به بزرگ ترین مرکز خرید در دوحه یعنی فستیوال سیتی اشاره کنیم. این مرکز بیش از 500 برند بین المللی و محلی را در خود جای داده است و شما از انواع نوشیدنی تا با کیفیت ترین لباس های برند را در این مرکز پیدا کنید. از آن جایی که در قطر هیچ گاه بارش برف اتفاق نخواهد افتاد، یک پارک برفی در این فروشگاه بزرگ طراحی شده که بسیار مجذوب کننده است. بعلاوه بچه ها شما می توانند از تم پارک های این مرکز خرید تماشا نموده و اوقات خوشی را سپری نمایند.

جهانی انگری بردز یکی از این اماکن است که مجذوب کنندهیت زیادی برای بچه ها دارد و در کنار این تفریحات برای بچه ها شما هم می توانید از 18 سالن سینمایی که در فستیوال سیتی دوحه واقع شده است لذت ببرید. اگر در پی تفریحات مهیج قطر هستید، حتما سری به این مرکز خرید بزنید.

لاگونا مال | هم خرید، هم رستوران گردی

یکی دیگر از مراکز خرید دوحه لاگونا مال است که معروفیت خوبی در بین بازتماشامایندگان دارد. این مرکز 150 فروشگاه دارد که در آن ها می توانید تمامی نیازهای خود را از بین برندهای بین المللی و محلی رفع کنید. بعلاوه نکته ای که در خصوص این فروشگاه حائز اهمیت است طراحی زیبا و تکنولوژی پیشرفته آن اشاره نمود. تعداد 15 رستوران نیز در لاگونا مال واقع شده است که دست شما را برای انتخاب یک وعده غذای لذتبخش باز می گذارند. بعضی از برترین رستوران های قطر را می توانید در این مرکز خرید پیدا کنید.

مرکز خرید لندمارک | مناسب خانواده ها و بچه ها

این مرکز خرید در دوحه در ناحیه الغرافه واقع شده است و معماری آن به سبکی طراحی شده که یادآور قلعه های قطری است. لندمارک یکی دیگر از مراکز خرید دوحه است که محوطه مخصوص بچه ها دارد تا خانواده ها بتوانند به راحتی در این مرکز گشت و گذار نمایند و به خرید بپردازند.

مرقاب مال | معروف ترین مراکز خرید قطر

در ادامه معرفی برترین و معروف ترین مراکز خرید قطر باید به مرکز خرید مرقاب مال اشاره کنیم که با طراحی سنتی، آبنمای زیبا که در مرکز بنا واقع شده است و برندهای معتبر بین المللی جایگاه ویژه ای در میان بازدید نمایندگان به دست آورده است. این مرکز خرید در دوحه بعلاوه دارای چند رستوران، سینما و محوطه تفریحی برای بچه ها بوده و از این نظر نیز یکی از مراکز خرید مجهز به شمار میرود.

گلف مال | از برترین مراکز خرید دوحه

گلف مال، یکی از معروف ترین مراکز خرید دوحه است. مرکز خرید گلف مال در زمینی به مساحت 90 هزار متر مربع ساخته شده و فروشگاه های متنوع شامل پوشاک، کیف و کفش، جواهرات، ساعت و لوازم آرایشی را در خود جای داده است. گلف مال بعلاوه یک پارکینگ اختصاصی دارد تا خیال بازدید نمایندگان را از این نظر راحت کند. گلف مال نیز مانند دیگر مراکز خرید دوحه، علاوه بر فروشگاه دارای تفریح های متنوع برای بزرگسالان و بچه ها بوده و فضاهایی را نیز برای خوردن غذا و استراحت در نظر گرفته است.

رویال پلازا | مدرن با برندهای لوکس

یکی از شیک ترین و مدرن ترین مراکز خرید دوحه رویال پلازا است. این مرکز خرید در سه طبقه ساخته شده و دارای بیش از 150 بوتیک است. در این بوتیک ها شما می توانید کالاهایی از برندهایی منحصر به فرد را پیدا کنید که بعضی از آن ها تنها در این مرکز خرید نمایندگی دارند. از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید می توان به سینمایی با طراحی سینماهای کلاسیک اشاره نمود. بعلاوه رستوران ها و کافه هایی با تنوع غذایی بالا نیز در مرکز خرید رویال پلازا به چشم می خورند.

ازدان مال | مرکز خرید محبوب علاقمندان پوشاک

یکی از معروف ترین مراکز خرید قطر ازدان مال است که در این کشور سه شعبه دارد. این مرکز در زمینه مد و پوشاک فعال است و بیش از 50 برند معتبر جهانی را در دسترس بازدید نمایندگان خود قرار می دهد. این مرکز در منطقه الریان واقع شده است و شاید مهم ترین ویژگی آن، وجود نمایندگی برندهای بزرگ اسباب بازی جهان در آن است و به همین جهت مورد توجه خانواده هایی که فرزند دارند قرار می گیرد. غذا خوردن در KFC مرکز خرید ازدان یکی از مجذوب کننده ترین تجربه های بازتماشامایندگان آن است.

علاوه بر این، مرکز خرید ازدان مال محل برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی این کشور نیز هست. این رویدادها اغلب در زمینه ترویج فرهنگ قطر برگزار می شوند و زیبایی های آن را به جهانیان معرفی می نمایند.

بازار واقف | ایده آل برای خرید سوغاتی های قطر

اگر در پی بازار سنتی در دوحه هستید، یکی از معروف ترین مراکز خرید قطر در این شهر واقع شده است که پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید. بازار سنتی واقف یکی از قدیمی ترین و برترین مراکز خرید دوحه است که بیش از 100 سال قدمت دارد. اگر قصد خرید سوغاتی را داشته و دوست دارید یک نماد از کشور قطر را بخرید، بازار واقف برترین انتخاب برای شماست. در این جا می توانید انواع لباس های سنتی قطر، صنایع دستی، ظروف عربی، ادویه جات و دیگر کالاهای مختص این منطقه را پیدا کنید و به عنوان سوغاتی با خود به همراه ببرید. قیمت اجناس در این بازار نسبت به دیگر بازارها و مراکز خرید قطر مقرون به صرفه تر بوده و خرید از آن مقرون بصرفه است.

در این جا علاوه بر غرفه های خرید، رستوران ها و کافه هایی نیز برای صرف غذا وجود دارد. می توانید در این مکان ها کمی استراحت کنید و از صدای دلنواز موسیقی عربی لذت ببرید. بعضی از رستوران های بازار علاوه بر سرو غذا و نوشیدنی، قلیان قطری را نیز در اختیار مهمانان خود قرار می دهند و این گونه از آنان پذیرایی می نمایند.

بازار واقف در منطقه الجسراه واقع شده و به صورت شبانه روزی باز است. هر ساعتی از از روز که بخواهید می توانید در راسته های مختلف این بازار به گشت وگذار بپردازید و در رستوران های آن غذا بخورید. با توجه به گرم بودن آب و هوای قطر، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند شب ها از این بازار بازدید نمایند.

بازارها، آیینه فرهنگ هر کشور

بازارهای هر کشور برترین مکان برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان آن کشور هستند که ما در این مقاله سعی داشتیم به معرفی تعدادی از برترین مراکز خرید قطر بپردازیم تا بتوانید از این طریق به شناخت مناسبی از این بازارها برسید. پس از خرید بلیط و رزرو هتل و اخذ ویزای قطر در کنار تماشای رقابت های جام جهانی 2022، حتما سری به مراکز خرید این کشور بزنید و دست خالی از سفرتان بازنگردید.

اگر تجربه سفر به قطر و خرید در این کشور را دارید، آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

نزدیک ترین مرکز خرید قطر به استادیوم های جام جهانی کدام مرکز خرید است؟

مرکز خرید مال آو قطر در مجاورت استادیوم احمد بن علی واقع شده است.

محبوب ترین و شلوغ ترین مرکز خرید قطر کدام است؟

مرکز خرید سیتی سنتر دوحه در روزهای تعطیل تا 70000 بازتماشاماینده را در خود جای می دهد.

کدام مرکز خرید به صورت تخصصی در زمینه پوشاک فعال است؟

ازدان مال به صورت تخصصی در زمینه مد و پوشاک فعالیت می نماید و 3 شعبه مختلف دارد

کدام بازار دوحه برای خرید سوغاتی مناسب است؟

بازار واقف برای خرید سوغاتی و نمادهای کشور قطر برترین گزینه به شمار میرود.

peyman dehghan

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 302

به "مراکز خرید قطر ، از پاساژ روی آب تا بازار سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز خرید قطر ، از پاساژ روی آب تا بازار سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید