بیل گیتس در تدارک ساخت نیروگاه هسته ای 4 میلیارد دلاری

به گزارش کلوب فارسی، بیل گیتس، تاجر آمریکایی و بنیانگذار مایکروسافت قصد دارد نیروگاهی هسته ای را با هزینه 4 میلیارد دلار بسازد.

بیل گیتس در تدارک ساخت نیروگاه هسته ای 4 میلیارد دلاری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، به نقل از الیوم السابع، شرکت تراپاور که از طریق بیل گیتس تأسیس شد، در حال ساخت اولین نیروگاه هسته ای خود در شهر کمرار آمریکا است که تا سال 2028 با هزینه 4 میلیارد دلار تکمیل می شود. گیتس نیمی از هزینه های ساخت این نیروگاه و وزارت انرژی آمریکا نیمی دیگر از هزینه ها را تقبل خواهند کرد. بیل گیتس این شرکت را با هدف ارائه طرح های غیر متعارف برای نیروگاه های هسته ای تاسیس کرد.

کریس لوسک، مدیرعامل شرکت تراپاور گفت: ساخت این نیروگاه یک اتفاق خوب برای شهر کمرار است، زیرا در شهری که 3000 نفر در آن زندگی می کنند، حدود 400 شغل نو ایجاد می شود. این نیروگاه هسته ای در حال ساخت، مربوط به انرژی پاک در منطقه ای که تحت سلطه صنایع زغال سنگ و گاز است، می باشد.

وی اضافه نمود: چین و روسیه همچنان به ساخت ایستگاه های نو با فناوری های پیشرفته ادامه می دهند و در پی صادرات خروجی از این ایستگاه ها به کشور های دیگر در سراسر جهان هستند. با ساخت این ایستگاه که ظرفیت آن حدود 345 مگاوات برق تولیدی است، امکان افزایش ظرفیت تا 500 مگاوات برق وجود دارد.

بیل گیتس در آخرین کتاب خود با عنوان چگونه از یک فاجعه اقلیمی جلوگیری کنیم اشاره کرده بود که آمریکا به تنهایی از 1000 گیگاوات برق استفاده می کند و کل جهان به 5000 گیگاوات برق نیاز دارد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 84

به "بیل گیتس در تدارک ساخت نیروگاه هسته ای 4 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس در تدارک ساخت نیروگاه هسته ای 4 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید