ابداع رادار تازه برای تماشا در دود، گرد و غبار و مه

به گزارش کلوب فارسی، با استفاده از این روش نو، مکان یابی راداری در مقایسه با موقعیت یابی لیزری دقیق تر می گردد. حسگر های راداری می توانند از میان دود، گرد و غبار و مه ببینند، بنابراین می توانند در وسایل نقلیه ای که در دید کم کار می نمایند، جایگزین حسگر های لیزری شوند.

ابداع رادار تازه برای تماشا در دود، گرد و غبار و مه

حسگر های راداری نو می توانند جایگزین حسگر های لیزری در خودرو هایی شوند که در شرایط دید کم حرکت می نمایند تا بتوانند به دقت از میان دود، گرد و غبار و مه مسیر را ببینند.

به نقل از آی ای، پژوهشگران دانشگاه اوربرو (Örebro) پیروز شده اند دقت حسگر های رادار برای مسیریابی را تا حدی افزایش دهند که این حسگر ها در خودرو های خودران مورد استفاده قرار گیرند و رانندگی ایمن را در هر شرایطی امکان پذیر سازند.

وسایل نقلیه خودران از انواع حسگر ها و فناوری ها از جمله دوربین ها، LIDAR (تشخیص نور و محدوده)، رادار (شناسایی و تشخیص رادیویی) و حسگر های فراصوت برای تماشا محیط اطراف خود و جهت یابی ایمن استفاده می نمایند.

همه این حسگرها، داده ها را در اختیار سیستم رایانه ای خودروی خودران قرار می دهند که از الگوریتم های یادگیری ماشینی و سایر فناوری ها برای پردازش داده ها و تصمیم گیری در خصوص مسیریابی محیط استفاده کند.

ترکیب داده های این حسگر های مختلف، به خودرو های خودران اجازه می دهد تا به طور جامع محیط اطراف خود را مشاهده نموده و تصمیم گیری مناسبی را در لحظه برای اجتناب از موانع، ماندن در خطوط و پیروی از قوانین هدایت و رانندگی اتخاذ نمایند.

دانیل آدولفسون، دانشجوی دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه اوربرو می گوید: مزیت این رادار این است که در همه شرایط آب وهوایی کار می نماید و می تواند از میان دود و غبار و مه ببیند.

با این رادار نو، یک وسیله نقلیه خودران می تواند پس از طی مسافت 100 متری موقعیت خود را با دقت یک متر معین کند. این یعنی دقت سیستم موقعیت یابی به وسیله حسگر های رادار به یک متر افزایش پیدا می نماید.

آدولفسون می گوید: کاهش حاشیه خطا از 2 درصد به 1 درصد، گام بزرگی رو به جلو است. این روش هم بسیار سریع و هم بسیار دقیق است و تنها راه حلی است که ربات های خودران با انسان ها و دیگر ربات ها می توانند به وسیله آن با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

وی اضافه نمود: کار ما با بهبود دقت حسگر های رادار می تواند منجر به این گردد که خودرو های خودران بدون توجه به شرایط آب و هوایی، به شکل ایمن رانندگی نمایند. این رادار می تواند در صنایع ساختمانی و معدنی که ماشین آلات سنگین خودران باید بتوانند در محیط هایی با گرد و غبار زیاد کار نمایند، مفید باشد.

با استفاده از این روش نو، مکان یابی راداری در مقایسه با موقعیت یابی لیزری دقیق تر می گردد. حسگر های راداری می توانند از میان دود، گرد و غبار و مه ببینند، بنابراین می توانند در وسایل نقلیه ای که در دید کم کار می نمایند، جایگزین حسگر های لیزری شوند.

به نظر می رسد هر چه پیش می رویم، وسایل نقلیه خودران با هر توسعه، ایمن تر می شوند و در دید عموم بیش از پیش قابل پذیرش می شوند.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 356

به "ابداع رادار تازه برای تماشا در دود، گرد و غبار و مه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع رادار تازه برای تماشا در دود، گرد و غبار و مه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید