آمار استخراج غیرقانونی رمزارز در ایران

به گزارش کلوب فارسی، آمار تعداد دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز که از سوی وزارت نیرو شناسایی شده اند، اعلام شد. مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: حدود 222 هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز از ابتدای طرح برخورد با این فعالیت تا به امروز شناسایی شده است.

آمار استخراج غیرقانونی رمزارز در ایران

پدیده استخراج غیر مجاز رمزارز دو سه سال است که سایه شوم خود را بر صنعت برق ایران افکنده و موجب خسارات زیادی هم به شبکه برق و هم به تاسیسات برقی شده است. شرکت مدیریت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران همیشه کوشش نموده است با این پدیده برخورد کند، اما جذابیت زیاد رمزارزها هر روز تعداد زیادی از مردم را وادار به فعالیت در این زمینه و کسب عایدی نموده است.

قطع برق و جمع انشعاب برق مرکزهای استخراج غیرمجاز رمزارز یکی از برنامه های اعلامی شرکت مدیریت شبکه برق ایران برای مبارزه با استخراج نمایندگان غیرمجاز رمزارز است.

مصطفی رجبی مشهدی در این خصوص در تازه ترین اظهارنظر خود گفت: تا به امروز پنج هزار و 800 مرکز غیرمجاز ماینر شناسایی شده که مصرفشان حدود 640 تا 650 مگاوات است.

وی ادامه داد: این مراکز به یاری مردم و روش های موجود شناسایی شده اند.

رجبی مشهدی اظهار داشت: درصورتی که با واحدی خانگی، صنعتی یا کشاورزی روبه رو شویم که دستگاه ماینر داشته باشد، علاوه بر اینکه مجازات اقتصادی خواهند داشت، برق آنها قطع و اشتراک آنها جمع آوری می گردد و بعد از آن دیگر امکان استفاده از شبکه برق عمومی را نخواهند داشت.

سخنگوی صنعت برق درباره مقدار مصرف برق در پاییز سال جاری اظهار کرد: سالانه افزایش چهار تا پنج درصدی مصرف برق را داشته ایم که سال جاری در پاییز این افزایش به شش درصد رسید.

بخشی از این افزایش مربوط به اضافه شدن مشترکان تازه است که عمده آنها صنعتی هستند.

وی ادامه داد: سالانه حدود هزار مگاوات به بخش فراوریی و صنایع اضافه می گردد و حدود یک میلیون مشترک تازه خانگی هم داریم که مصرف این گروه هم هزار مگاوات است.

رجبی مشهدی اضافه کرد: بخش دیگر این افزایش مصرف در یکی، دو سال اخیر، به مهمان ناخوانده ای به نام مراکز استخراج غیر مجاز رمزارز مربوط می گردد که مصرف آنها ما را در تامین انرژی عمومی قدری دچار مشکل نموده است. این عده با سرقت از شبکه عمومی برق برای کسب سود کلان خود، به حقوق همگان تجاوز می نمایند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه انرژی را در صفحه انرژی و کالا خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 51

به "آمار استخراج غیرقانونی رمزارز در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار استخراج غیرقانونی رمزارز در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید