شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه کرونای اومیکرون در کویت

به گزارش کلوب فارسی، وزارت بهداشت کویت از کشف اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد.

شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه کرونای اومیکرون در کویت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالله السند سخنگوی وزارت بهداشت کویت خاطرنشان کرد که نخستین مورد ابتلا به سویه تازه کرونا اومیکرون در این کشور ثبت شده است.

السند خاطرنشان کرد که یک مسافر با ملیت اروپایی که از یکی از کشورهای آفریقایی وارد کویت شده به گونه اومیکرون مبتلا شده است که این مسافر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده بود.

پایگاه خبری الخلیج التازه نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت کویت تاکید نمود که این مسافر از بدو ورود به کویت طبق پروتکل های وزارت بهداشت که مطابق با تحولات بهداشت دنیای به روزرسانی می گردد، تحت قرنطینه (سازمانی) قرار گرفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: همزمان با اعلام ظهور سویه تازه ویروس کرونا در بعضی از کشورهای دنیا، این وزارتخانه یک سری اقدامات پیشگیرانه را شروع نموده و به انجام آن ادامه می دهد.

پیش از این امارات و عربستان سعودی اولین فرد مبتلا به سویه تازه کرونا اومیکرونرا شناسایی نموده بودند.

کشف گونه تازهی از ویروس کرونا در قاره آفریقا نگرانی های زیادی را بوجود آورده است. بر اساس اعلام سازمان بهداشت دنیای، تحقیقات اولیه نشان می دهد این سویه تازه ویروس کرونا، در مقایسه با موارد قبلی خطر انتقال بیشتری دارد و شیوع آن نگران کننده است.

سازمان دنیای بهداشت طی گزارش هفتگی خود درباره همه گیری کرونا در سطح دنیا خاطرنشان کرد که سویه اومیکرون ویروس کرونا تا به امروز دستکم در 57 کشور دنیا مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 98

به "شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه کرونای اومیکرون در کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه کرونای اومیکرون در کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید